Tuesday 25 January 2011

Facebook lead to divorce.

Mark Zuckerberg

Haha ! Wow ! Mungkin pelik bagi anda, kerana Malaysia belum ada kes lagi bercerai (tak tau la kalau ada, tp minor la kot) Berita bila ntah. kawan saya kata tadi, Facebook, laman sesawang yang digilai tak kira tua muda, telah membuatkan 30% penceraian di US kerana facebook . 

Peguam yang mengendalikan urusan penceraian (Divorce lawyer) kata, melalui facebook, banyak pasangan menipu pasangannya. Tambahan pula, sumber daripada firma guaman, 1/5 daripada petition penceraian adalah facebook.

Mark Keenan, Managing Director of Divorce-Online berkata :
"Saya telah mendengar daripada kakitangan saya bahawa ada ramai orang mengatakan bahawa mereka telah menemui hal-hal tentang rakan mereka di Facebook dan saya memutuskan untuk melihat betapa lazim itu dan saya benar-benar terkejut melihat 20 peratus dari seluruh tuntutan yang mengandungi rujukan kepada Facebook."

Seorang wanita berusia 35 tahun malah mendapati dirinya diceraikan melalui facebook ! 
( Memanglah facebook connecting people.. haha)

Lagi taa boleh belah bile :
Suami isteri yang dah boring dengan pasangan mereka cari menggunakan reaunion site (facebook la) untuk cari kekasih lama atau kekasih pertama diorang dolu-dolu kala . kah3

Persidangan organizer Emma Brady bingung bila dia membaca bahawa pernikahannya sudah berakhir ketika Neil Brady mengemaskini statusnya di halaman page nya: "Neil Brady telah berakhir pernikahannya dengan Emma Brady" 


*********
Tadi kitorang buat praktis speaking test skejap. tetibe kawan saya lah bangkitkan tajuk ni sebab ada kumpulan yang dapat tajuk pasal facebook. 

Speaking test? tatau macam ape, tadi rase macam duk kat antartika je.. menggigil. huhuhu.
Cuak la sesangat sampai cakap pon tergagap gagap. takpelah. asalkan dah habis !
hooray !!!!

and tadi kitorang dapat tajuk : 
should we make our own decision in life? 

Memula bingung. Ohh ! adeyh nasib baik boleh respon. tapi dorang (kawan2 saya la) memang hebat speaking la ! wah syabas untuk wawa, peje n zati. gambatte !


4 comments:

  1. ish2....xde jodoh sbnrnye...hhhmmm...berpada pada la dgn fb ork...hehehe

    ReplyDelete
  2. haha,, yerla.. jgn sebab FB, kite kehilangan org tersayang...

    ReplyDelete
  3. Wow this was amazing. I was just about to look for some expert and educative content like this, I am grateful that I have frequented here! asbestos testing

    ReplyDelete