Monday 4 January 2016

My whisper

Tetibe rasa down, putus asa, kecewa dan macam-macam lagi la perasaan. Betul la orang kata "what you give, you'll get back." Kalau dulu aku buat jahat kat orang, lepas tu orang buat balik kat aku.
Tadi aku rasa macam aku muhasabah n nasihat kat diri sendiri tapi sekarang aku dah lupa point nya. 

Sorrylah ni bukan entri yang memberi manfaat ye.. Ni entri melepaskan perasaan kacau bilau yang menyesak dada.

Tadi aku tengok six flying dragon. Best & ceritanya menarik. Haa baru ingat point..

Dalam hidup ni, kita tak terlepas dengan penyesalan. Kalau aku diberi pilihan, memang aku nak balik ke masa lampau dan betulkan balik semua kesilapan aku. Kenakalan, kemalasan, kekurangan aku semua aku nak ubah.. tapi semua tu mustahil. Apa yang kita boleh ubah hanyalah masa depan kita. Siapa kita dahulu tidak menentukan kita pada esok hari, tapi siapa kita sekarang yang akan menentukan siapa diri kita pada masa akan datang.

Impian yang kita inginkan... azam kita... itu yang patut kita fokuskan sekarang daripada frust menonggeng kene tinggal dengan awek. Move on! Ceh cakap senang lah kau tak rasa. Sorry aku dah rasa banyak kali. Undur tak bermaksud kita kalah, tapi kita menang melawan perasaan kita sendiri. Kita kan kuat.

Semua orang diciptakan dengan kekuatan yang tersendiri. Kadang kita tak nampak kekuatan tu.. Kita kena percaya pada diri sendiri yang kita kuat  Walaupun tak sekuat Keluangman, Cicakman... tapi kita kuat dan hebat  noktah.

Aku ada satu sifat yang aku tak tahu nak buang ke mana. Aku takkan buat bersungguh-sungguh pada sesuatu kalau aku tak yakin dengan keputusannya. Senang cakap, kalau dalam hati aku rasa kalah lah ni.. aku akan buat ala kadar untuk lepas je. 

Tapi kalau aku yakin dengan keputusannya (99% aku yakin yang aku akan berjaya) Aku akan buat dengan seperfect yang mungkin. Flawless. Time ni baru sel otak aku berhubung dengan pantas.
Hidup ni bermain dengan angka, probability, statistics, forecast... tapi kita tak sedar. Otak kita hari-hari mengira. Contoh nak pergi kerja, kalau jem harini, pukul berapa sepatutnya gerak. Kalau nak beli barang, mesti kita akan fikir n compare barang yang lebih tahan. Contoh lagi, kalau nak buat keputusan, mesti kita akan ukur baik buruk & impaknya keputusan kita nanti.

Dah melalut pulak tetiba. Oklah. Oh yaa, aku belum dapat lagi placement on job training. Sob sob, doakan la yang terbaik. Untuk sedapkan hati, lambat belum tentu tak elok kan? Mungkin itu lebih baik. Harap-harap aku tak dapat kat kemaman. Sebab aku nak duduk kat KL & capai impian aku tahun ni.

Mohon maaf ya kalau ada yang terasa, tersinggung dan lain-lain perasaan negatif yang hadir daripada entri aku ni. Aku maafkan korang! Okay bye. Assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment