Wednesday 2 March 2016

Magnet Hati

Acapkali insan baru akan hadir dalam hidup kita tapi berapa lama agaknya ia akan berada dalam radius perhubungan kita. Ada kalanya ia tersasar sedikit daripada graviti kehidupan kita. Ada yang kembali. Ada juga yang tidak kembali. Untuk insan kerdil seperti aku.. Graviti nucleus hidup aku terlalu rendah sehingga ramai yang tersasar melepasi maksimum koordinat sebuah persahabatan.

Entah.

Aku pun tak tahu

Mungkin aku yang bersalah

Sehingga mereka berjauhan

Mungkin juga nilai kemaafan itu terlalu mahal

Sehingga aku tidak mampu membelinya

Sebab itu aku lepaskan..

Salah aku lagi ke?


Sehinggakan dunia aku seperti ikan di dalam balang kaca. Dikelilingi ramai orang tapi tiada siapa yang boleh masuk ke dunia aku. Dimensi yang berbeza.



No comments:

Post a Comment