Friday 11 March 2011

Hari pertama di McD.

Haha. Semalam, first day aku kerja. 10.03.2011
Ini adalah hari yang paling bersejarah ! Hari pertama dalam hidup aku keje makan gaji.
Penat? semua kerja penat. Biasalah kan.

Aku masuk semalam just 4jam jer, kemungkinan, hari ni baru 8jam.
Masuk2 je, aku tak tentu arah. taa tau nak g mane ni. naseb baik pekerja2 kat situ ramah tamah. haha
Semalam aku buat kerja, menggoreng n mencedok fries. Nasib lah taa hangus. Nak cedok pon ade cara, aku tak pass lg cara die. adoii. Maybe korang kata senang, tp kalau melecur tgn tu biaselah kan.

ni bukan aku yg buat tau.

Kerja kat situ agak kelam kabut. Yela customer ramai. Pekerja pon ramai. aku tengok dekat 100 lebih pekerja die Mane tak nyer, kat lcct. 24jam buka. Mak aih rase mcm tak cukup tangan. Memang la kelam kabut.

Bak kata manager, hari pertama memang alone. Yer, memang aku rasa macam tu pun. Lagi2 aku ni bukan jenis peramah kan. pemalu jadi agak sukar la.. Tapi makanan free. Nampaknya, hari2 la aku mkn burger. wohoo tmbh gemuk laaa :)

Apa pun, aku harap dapat la bertahan at least 2bulan. Manager pun sume baik2 tapi tegas. Besz laa. Kawan yang aku ase selesa kat situ : Kak Noor. orangnya cantik & cute. Nak berkenalan?  Nak ikutkan, dia lagi laa, 2jam perjalanan nak pegi ke tmpt keje. Mak aih jauh gler.

Luper pulak nak amik gambo semalam. Yerla tak sempat. Nanti petang la aku amik k. C U babai.

3 comments: