Friday 5 February 2016

5 Hari OJT di MMU Cyberjaya


Beautiful Artwork by MMU Students

Hoyeah. 5 hari dah. Setiap hari awkward.

Ye, mmg aku anti social. Memang aku pendiam. Memang aku introvert. Nak tegur pun malu. Takut tak kena gaya. Lebih baik diam kan. Bukan apa. Pernah sekali tetiba aku menyampuk orang tua sekali jadi lain. Tak masuk. Tu yang aku tak berani borak dengan mak-mak orang. Tak sama jiwa. Aku rasa macam aku ni masih berjiwa kebudak-budakan lagi.

Kalau dulu bila orang tanya umur, aku mesti lagi muda. Tapi sekarang tak lagi. Bila tanya umur, diorang lagi muda. T_T Dah 24 tahun. Rasa macam baru 23 tahun lagi. Ohmai susahnya nak terima kenyataan. Okay dah melalut kelaut.

1. Hari pertama memang takde keje sebab supervisor aku MC.

2. Hari kedua aku diberi tugasan buat Pivot Table. Ngeh ngeh thanks to kak Jiha tolong aku.

3. Hari ketiga aku buat Pivot Table lagi & pindah masuk Power Point.

4. Hari keempat aku disuruh cek nama & jawatan staff seperti dalam sistem.

5. Hari kelima aku masih buat kerja semalam sebab tak siap lagi. Bayangkan nak cek semua nama staff dekat MMU Cyberjaya dan Melaka sekali untuk semua department.

Hari keenam aku enjoy! CUTI CHINESE NEW YEAR sampai la hari Selasa. Baru sempat semalam aku tegur meja akak-akak belakang. Segan sangat sebenarnya sebab meja diorang jauh dengan meja aku. Meja aku pulak dikelilingi lelaki la. Sorang je perempuan. Dah tu sebelum nak ke meja hakak hakak ofis aku, kene lintas meja lelaki dulu. Tu yang aku segan.

**Dr adamu ada reply emel tapi aku masih tak tau nak balas apa. Impian yang mana sepatutnya aku kejar dulu. Masih konfius T_T

**Laptop rosak bak hang mahai benor nak baiki. T_T tak sanggup aku nak bagi cash, so aku transfer online je.

Sekian laporan daripada aku.

Entah la kenapa aku tertarik dengan lukisan ni
Jalan laluan hari-hari
Hujan bila nak balik rumah jalan kaki

2 comments:

  1. assalam, hai. saya nak tanya pasal SL1M ni, awk dapat bawah khazanah, dulu training dekat damansara ke? bawah zubedy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm.. saya training dengan Cynergy bukan Zubedy dekat MMU Cyberjaya..

      Delete